星期五, 5月 07, 2004

Donderdagmiddag met een paar collega's naar het nieuwe hypermoderne filiaal in Amersfoort gegaan. Ik moet zeggen ziet goed, nice and modern uit.
gekke meiskes

De Hema heeft het filiaal in Amersfoort een geheel nieuw uiterlijk gegeven. Ook is de indeling veranderd en heeft de verskeuken een nieuwe assortiment etenswaren. De Amersfoortse vestiging is een voorbeeld van de nieuwe strategie van de Hema. In de nieuwe inrichting speelt de grote zichtbaarheid van de artikelen een belangrijke rol. De klant moet zich laten leiden door de producten, zodat hij sneller de weg door de winkel vindt. Ook is de manier waarop de producten zijn gegroepeerd veranderd. Voortaan heeft de Hema verschillende `werelden`, zoals een mannenwereld, een vrouwenwereld en een kinderwereld. Het doel hiervan is om klanten kennis te laten maken met producten die ze normaal gesproken over het hoofd zien. De afdeling met etenswaren is uitgebreid met een verskeuken, waar brood wordt afgebakken en vlees wordt afgebraden. Ook is er een `online vinoloog`, een automatische wijnadviseur. Met de nieuwe verskeuken wil Hema het aandeel van voedsel in de totale omzet vergroten van 16 naar 21%. Het uiteindelijke doel van alle veranderingen is om het aankoopbedrag per bon te verhogen. Als na een jaar blijkt dat de proef in Amersfoort is geslaagd, worden alle succesvolle veranderingen ook in andere Hema`s doorgevoerd.

沒有留言: